fredag 28 maj 2010

Ört te

Sluta inte
Dansa

Låt mig få vara det gröna ögonblicket. Den gnistrande gröna rörelsen.
Ta min hand. Stora natt
Ån regnar över oss. Ut över armar och ben. Över magen, blå flodernas blodådror.
Lyser genom min för vita hy.
Låt mig och dig få vara den gröna dansen.



Jag försökte med ört te att bli en normal person. Jag kokade ägg, alldeles för länge och åt min frukost alldels för långsamt. Men sen lyssnade jag på ord. Gör så att jag kan äta fortare. Jag gillar bättre att prata.

Såg bilder.
Penslar och pennor. Ett hårspänne som är en trollslända. Och mitt urskogshår.
Jag försöker igen. Ört te, lite mjölk också. Jag försöker om jag promenerar. Långt bort. Underliga människor dyker upp.
Om jag skulle måla någonting kanske det skulle gå över, teckna en form som inte finns. Mellanrum.
Vanliga personer gillar att se på Tv-serier.
Det vore så enkelt.
Jag har ingen TV. Jag kan ingenting.
Jag kan inte alla de där namnen, jag blir inte lugn. Jag försöker med växter.
Sju sorters blommor.
Decadesnen botas av blommor.
Huvudverk botas inte av huvdverkstabletter. Åska botar sommarhetta.

Inga kommentarer: