torsdag 27 maj 2010

Husdjurslistan (kommer längre ner på sidan)

Vad bor i mig?
En virvlande drake.

Jag ville nästan, nästan stanna. Jag kan springa omkring så bra.
Jag brukade gå från hus till hus. Så rastlös. Inga plats
Och nu går jag från land till land.

Det kommer att komma beslut. Jag måste välja en grej.
Jag gör en rangordning nu, så kan titta på det här sedan, när resultatet kommit in.

1.Tredimensionell form – arkitektur och design
2.Nyckelviskolan färg form och hantverk
3.Gerlesborgskolan måleri

Stockholms skolor, Jag kan bo i Uppsala om jag orkar. Jag kan springa runt lika mycket som nu.
Jag skulle till och med kunna göra något på Kalmar om jag vill.
En liten grej.
Jag vet inte Varför jag inte ville tillhöra Stockholm. (För ett tag sedan)

Sedan är det folkhögskolorna och dem kan jag inte rangordna.
Ölands skrivarskola (Som jag har kommit in på)
Ölands konstskola år 2
Lunnevads konstkola år 2 (jag var där, Skottland vibbar, nej jag vill hällre bo på Öland)
Biskop arnö skrivarskola (vet inte varför jag sökte, jätte svår skola, men den ligger på en ö med ett slott och nära Stockholm)

Kan jag?
Det bor vilda djur i mig.
Vill dem sova en natt. Kan jag skriva på en Ö i ett år? Är det, det som mina drakar behöver?
Eller måste jag bli vuxen, bo i en stad. Kanske till och med ensam?

Och efter allt det här kommer Uppsala Universitet.
Men jag har ju kommit in på en skola nu, så nej.
Men!
Jag tycker om att lära mig.
Men jag hatar det också. Jag hatar att inte få skapa.

Det finns Husdjur.
*Jag har en sjöhäst som simmar in och ut genom undervattensrummet.
*Pelle har eremit som bor i kollektivets bastu, för tillfället. Han är en även en slags beskyddare. Otroligt attraktiv för alla, men klär sig i Ica Luthagenpåsar. Långt skägg, långt hår. Vis. Hänger runt ån vissa kvällar.
*Malin har en Karl Johansvamp som hon bär på i ett terrarium.
*Karin har ett får.
*Kevin har tre fjärilar som sitter på hans axlar. En gul, att kommunicera med, en blå som läser människors tankar. En ögonfjäril. Bara Kevin vet vad den gör. Fjärilarna förpuppar sig under vintern i Kevins hår. (Därför bör han spara ut det lagom till vintern)
*Adams husdjur är Kevin.
*Lovisa har en flock vildhästar. Bara hon vet var dem är.
*Anna har kaniner, som följer henne för evigt. Dem blir fler, fler och fler…..
*Lova har svalor.
*Tor har en giraff som gillar att äta gamla herrcyklar (dem är lite syrligare än dam cyklar). Det är bra att ha en giraff i Uppsala!
*Simon har en huggorm.
*Sebbe har en humla som kan göra konster.

Inga kommentarer: