söndag 23 maj 2010

Temat har varit ån. (Maj månad)

Temat har varit ån.
Jag skulle ha fallit ner i ån (det var nära), då hade kanske tema ån varit klart. Nu blir det aldrig klart. Ån drar till sig mig hela tiden och de konstigaste människorna dyker upp.
Kanske är det min röda kappa.

Jag hade en släkting som emigrerade på artonhundratalet.
Jag ska aldrig göra så.
Men jag är på väg för tredje gången. Men ingen flyttar väl mera för att försvinna. Jag ska stanna borta en liten stund, eller stanna i en viss närhet.
(Stockholm kanske) Stockholm var underbart. Parker som Paris.
Minns Parc Monceau.
Det fanns ett visst mörker över The Meadows. Jag var där på dagen men det var ändå alltid natt. The Meadawos är ett hav mellan gamla stan och studetbostadsområderna i Edinburgh. Det är inte min favorit park.
Jag skapade ett slags rörligt ljus som vandrade där om nätterna. Varför minns jag alla parker i Edinburgh så mörka?

I Köpenhamn finns min favorit park.

Inga kommentarer: