fredag 11 juni 2010

Nyckelviksskolan

Grillkväll.
Till middag blev det Van Gogh gamla öra. Grillad och uppsvälld efter hundratal år.
Jag var vegetarian, så jag åt Halloumi. Det var någonting ännu värre.
Till Stockholm åker jag genom melankoliska gasmoln. Förgiftas av tankarna, när jag bär på tunga arbetsprover. Bara dit och tillbaka.
Och jag måste åka en extra gång för att skydda mig från mitt rum. Jag åker till morfar som inte förstår någonting. Han tror att grankatten är min.
Den har jag tagit med mig från Uppsala.
Underbara katt.


Jag kom in på Nyckelvikskolan!
Öland eller Nyckelvikskolan?
Nu mitt i natten har jag bestämt mig för Nyckelvikskolan. För det verkar jätte roligt. Och jag har varit där och nuddat vid atmosfären. Öland har jag bara föreställt mig. Jag tror det är som Wik. (Men jag tror tillvaron är omöjligt underbar, och introvert.)
Jag skulle vilja skriva, det är lite sorgligt. Känns som att övergiva...
Men jag är jätte glad att jag kommit in och jag har bubblor i mig av förväntan.
Linjen heter ”Färg, form och hantverk” och det ingår lite saker jag aldrig gjort, men jag vill, vill.
Textil form, vävning, trä, metal osv. Funderar på att ha uppgiften ”att lära mig sticka” över sommaren, inför detta.
Det som bekymrar mig är boende, och eventuellt pendlande. Jag vill inte överge Uppsala, men orkar kanske inte pendla. På Öland finns bara Skrivandet, inget pendlande, inget Uppsala, inget samhälle ingen verklighet. Men det kanske är för lätt.
Nu stannar jag nära. www.nyckelviksskolan.se

I natten har jag bestämt mig, men det får ses som ett övervägande för det är bara natt och då tänker man i drömmar.

I Sommar tänkte vi åka till Istanbul. Orientexpressen. Adam och jag skulle lösa ett mord. (Fröväntar jag mig) Vill ni följa med? risken finns att ni faller offer för en mördare.
Hur som helst vill jag allra mest till Istanbul och i andra hand till Franska Rivieran. Men väldigt mycket vill jag stanna här också.

Inga kommentarer: