måndag 7 juni 2010

Inga beslut

Det växer

Inga beslut
Nu.
Varken tågresor, flygresor, Istanbuldrömmar eller förväntade upprörda situationer.
Jag bestämmer ingenting idag. Inte äns över picknickar i Humlegården.
Men i morgon
Om jag får ett brev, då öppnar jag det inte innan vi tecknat i tre timmar.
Kanske inte innan, jag och Malin fikat på Cafét med de mystiska , sig själva ansedda mycket musikaliska och välkända gubbar.
”Jag som har varit på svensk toppen ett X antal gånger….”
”jag som har varit i musikindustri…”

Jag hör växtligheten
Växa
PÅ andra platser.
Katter som sitter i gräset med mig.
Jag hör dem trampa om kring
Jag hör genom pulsen och genom halvdrömmar, lite vin eller lite öl.
Utanför dör staden.
Jag och några få är dem som överlever. Som
Lever i Spökstaden.

Jag är ett land
Ett fantasiland
Jag är Island och ambassadör över mumindalen.
Jag är bara på skoj.

Inga kommentarer: