fredag 4 juni 2010

Blommande sommar melankoli

Augusti
I observatorielunden öppnade jag ett kuvert.
Det finns så mycket framtid i några siffror och bokstäver
jag ska till Stockholm och drabbas av mer. Vad ska jag göra med den veckan? Den känslan?


Blommande sommar melankoli
Plockar dem stilla.
Melankolisk stad. Staden är en storstad av blått att cykla genom. Torsdagsnatt.
Plockar upproret som lyste upp i dig när du såg mig. De underhåller i trisstesen. Du blev rädd.
Obekvämt och
Upprörande. Ljuvligt.

Tågen går än så långe inte norrut, jag försöker, stanna.
Jag kan inte tänka mig att resa bakåt 4 år. Min röda kappa blir grå. Mina skuttande steg, blir försynta tassande. Fast jag vill
Ha växterna.
Bekymrade skog. Kvittrande andar, mina spöken
Helt ensam med naturen. Helt ensam utan natt.

Inga kommentarer: