måndag 1 mars 2010

Konjak och absinth mm

Jag tycker inte om konjak, men det har kanske sin förklaring.

Egyptierna hittade på drycken.
De grävde en grop. Fyllde den med socker och kastade i en farao (troligen död och mumifierad)
Och ur detta utvann man sen konjak.
Det här förklarar också varför det var så mycket inavel i den egyptiska kungafamiljen. Det var helt enkelt så att man ville ha så mycket konjak som möjligt och med mycket inavel.
Dog faraonerna tidigare. Tutankhamun blev 19 år.

Vill man inte dricka död farao så kan man dricka absint.
Man gräver en grop.
I den lägger man ormar, fänkål och lite andra kryddor. Ibland även opium och sånt. Beror på vad det ska bli för slags absint och om den ska vara laglig i Sverige tillexempel.
Men huvudsaken är ormar.
Ormarna tycker det är rätt mysigt, de blir fler, får barn. Tillslut blir de så många att de inte får plats och dem spricker.
De förmultnar och blir till en svart smet och ur det här får man absint.
Jag föredrar Whiskey.

En lavendel färgad känslovåg, säger Luthagen.
Luthagen är hemma.
när jag springer och köper godis till Jacke på coop. (Men jag förstörde has hockey match, när jag och Adam inte kunde låta bli att hitta på saker om spelarna.)
Förlåt, förlåt.
Vi går genom muminkaraktärerna.
Tror att wallingatan är muminhuset och vi är karaktärerna som bara hamnat där och inte kommer därifrån. Lilla my som blev kvarglömd (om jag minns rätt) och Adam är väl en förfader.
Man vill ha sina karaktärer på rätt ställe. Mumin i muminhuset.
Nalle puh i sitt bo. Är det inte så känns det inte riktigt bra. Varför var Pelle inte källaren. Och vad händer när Anna flyttar till Öland?

Inga kommentarer: