söndag 28 mars 2010

Den amerikanska flickan

Den amerikanska flickan.
Jag kan knapp läsa en halv sida, innan jag måste avbryta och skriva någonting.
Jag är väl inne i en sådan väldigt mottaglig och känslig fas. Klart jag tänker att skolan jag besökte var bra. En liten värld där inuti. Det tror man inte om Stockholm, om pendeltåget om motorvägar och en gul tegelbyggnad med arla på bottenvåningen.
Men jag som är så känslig. Jag kommer att säga nej.
Det var Idun Loven vi besökte.
Ett besök räcker kanske inte. Men jag vill inte tänka på vad jag ska bli, vad målet ska vara. Jag vill tänka, hur ska mitt liv vara just nu?
Så får man inte tänka idag.
Men jag tänker så.
Den amerikanska flickan.
Hos morfar började jag läsa boken, men som sagt jag blir helt till mig, vad fint. Jag måste skriva.
Jag har inte kommit så långt ännu.

Förlåt men jag vill ha en idyll.
Jag vill ha något som vissnar omkring mig.
Jag köpte tulpaner idag, det var en dekadent natt.


Om jag får välja mellan konst och poesi?

Inga kommentarer: