torsdag 4 februari 2010

Tillbaka

Det Svarta avundsjuka vattnet, glittrar så fint.
Jag har en kanot vid stranden.
I fall jag måste fly.
Du går med dina röda Steg
Genom min skog. Din fjäril och jag gömmer oss bakom träden.








Bilden är från min tid på wik, men ungefär så här såg det ut idag.
Jag var tillbaka igen och om jag fick välja så skulle jag vara någons sjal, vild runt någons axlar.
Lukten i väggarna. Carlos från Brasilien?
Det låg snö över Wik, jag tror den låg där för hålla andarna tillbaka. För att skydda.
Men jag såg stenen stirra med skräckblick mot oss. Hästgraven!
Wik säger, välj dig själv.
Skottland sa samma sak. Skottland och Wik är två kloka mostrar att lyssna till.
Uppsala säger en massa dumheter ibland. Jag vet vad jag ska välja.

Jag fick en kaka med ett meddelande ”Ta bort allt skum”
Jag tror jag vet vem som ska bort. Det är mycket jag vet plötsligt.

2 kommentarer:

Anna sa...

åh. wik. åh.

Adam Westman sa...

Jag var ut till Wik för några veckor sen, som krokimodell. Det var samma gamla Wik, bara det att det inte var vårat längre.