tisdag 16 februari 2010

Djurlistan.

Jag tycker om att tänka att folk är djur, här har jag påbörjat en sammanställning av vilket djur vissa är:



















Skottland: Här tänkte jag väldigt mycket att folk var djur.

Karena: en räv
Mickael: en ren
Olivia: en nyckelpiga
Anna: ett rådjur
Hariet: En vildkanin
Konrad : en groda
Scott: En älg
Jacub: en Gecko ödla.
Daniela: en panter.

Wikare: Dem tänker jag mer som växter, men det är lite blandat.
Malin: en tussilago och om hon var en frukt skulle hon vara en mandarin.
Säde: humleblomster
Anna Juhlin: En Vallmo och en mymla (som jag) om hon var något i Tove Jansson
Caroline: en orange ros
Lovisa: en ögonpyrola
Kevin en linnea
Pelle är djur, han var en pudel uppenbarligen så klippte han sig och blev en häger
Adam en hasselnöt
Rävkarin: givetvis en räv.
Dennis en potatis.
Angelika: ett Lodjur
Mommo: en panda
Jacke : Aubergine
Maria Annas: En hermelin
Kajsa H M : Fläder
Jin: Kattbjörn/Liten panda
Robin: Slags panter, eller djungel kattdjur av något slag.
Rektor Lars: Uggla
Aron: Ren

Uppsala övrig:
Sara G, en kattbjörn/liten panda.
Lova: fjällräv eller ökenräv
Erik: En hare.
Anna: vild häst
Maija: Alpacka
Marq: En björn
Julia: En varg kanske

2 kommentarer:

Anna sa...

dina listor är så bra!!! :) förresten har jag fortfarande dina armband i säkert förvar här i midsommarkransen. barasåduveeet.

Sara sa...

Tack, åh då ska jag se till att komma och hämta dem snart.
Jag räknar med ett besök innan du förvsinner bort i paradiset på Öland.

ps, det kommer fler personer och saker till listan snart..