måndag 22 februari 2010

Fåglarna försvann

Flög i väg, dog eller bara smälte ner i matsmältningssystemet.
Dem bodde i min mage, stackars fåglar.
Väskan brann på festen. Det var det bästa som hände! (Förra gången brann mitt minne, den här gången en väska, betydligt mycket bättre)
Jag hade ett uppdrag, väskan var en bonus.
Nu har jag gått genom det svarta Luthagshavet till mig. Förfrysta luft.
Hela Uppsala är fångat i frost. Som i sagan om jätten och hans trädgård av Oscar Wilde.
Jag är jätten och i min trädgård bor gubben frost och nordanvinden.

Jag fick en voodoo docka av Pelle. Vad ska jag göra med den?
Bara ha den.
Jag tycker om den i alla fall.
Kvinnor vill ha ”magi”, säger Pelle och föreslog att jag skulle börja med svartkonst.
Wik är ett öppet sår, som blöder och
blöder..

Inga kommentarer: