måndag 18 oktober 2010

Frusen

Det känns som att jag drevs för långt ut på vattnet. Lät mig drivas långt in i hösten.
För långt bort.
Som att jag har glömt, varifrån jag kom.

Jag har haft en veckas praktik nu.
Mest av allt gick jag runt och frös, Inbillade mig att det är nog mig det är fel på som inte orkar med en åtta timmars arbetsdag. Eleverna tyckte jag om.
Men klassrummen är hårda.
Mitt gymnasium var annorlunda. Jag vill nog vara som min bildlärare Emma en gång var.
(Kan ni tänka er att det faktiskt är tyngre att sitta passiv och observera elever räkna matte än att faktiskt göra det själv i åtta timmar)

Eftersom jag i vågor tappar lusten och får den tillbaka. Samma känsla som förut. Är jag extra känslig för andra utbildningars lockelser just nu. Så verkar det i alla fall vara.
Och andra platser.
Skrivarskola, men vad ska det bli av mig?


Jag vill bli spådam.
Jag läser Futuristisk analys A B och C.



Men idag pluggade jag ikapp, åt en prinsesstårta på mitt favorit cafe.
drack den svarta magin.
Och äntligen har jag sätt klart filmerna jag skulle sätt i Glasgow för ett år sen.
Karenas filmer:

http://www.youtube.com/watch?v=LdPtEvD7hvE
La belle Personne

http://www.youtube.com/watch?v=rwbiarU34HM
Cracks
Läraren liknar föresten min bildlärare i utseendet

Två filmer med tema skola.

Inga kommentarer: