måndag 2 november 2009

Indien

Jag kysste det fula landet vackert en gång
När ska det bli vackert igen?

Det var min födelsedag, såklart att inget händer.
Något sådant där extremt romantiskt tragiskt vilt som jag drömmer om. När jag var liten ville jag alltid vara i Indien den 31 oktober. Jag tror jag vill det fortfarande. Just då den dagen. Indien.
Inget sådant händer förutom att jag är underbart död och vacker, men det är bara en vanlig fest. Jag valde tjugotalet igen.

Jag ville gå hem och måla. Konstnärsbehovet skrek i mig. Det sociala brukar vara det som skriker i vanliga fall. Mitt festjag Hon skrek jämt i Uppsala, hon var aldrig nöjd.
Men jag har inget hem och jag fick inte gå för att det var den dagen.
Drick mer vin! Din flaska är inte Ens halvfull . Jag älskar dig
Jag ville inte dricka vin.
Jag älskar dig med.
Jag var avundsjuk och fascinerad av introverta människor.
Dem som bara dök upp ibland.
Men som hade bättre världar inom sig. Jag har ett Indien inom mig, alltid i slutet av oktober.

Inga kommentarer: