lördag 23 januari 2010

Signe, nu är det nästan slut!

Böcker får mig att välja. Signe är modetecknerska, då ska jag i alla fall teckna kroki.
Så ofta jag kan. jämt!
Första gången i onsdags (på i alla fall ett halvår) gick mot förmodan bra. Vilken tur.
För nu behövs det arbetsprover!
Nu är jag fascinerad, men vad hände med våren 2009? Det var stor synd att inte närvara på gratis kroki. Jag närvarade men, inte tillräkligt ofta för att inte känna att det gjorde ont någonstans.
Ansvaret som jag inte brydde mig om.
Men vad underbart att jag vill nu!
Men signe, boken har tre sidor kvar. Sen då?
En hel månad har jag bott i boksviten. Vad ska jag göra nu? Framför allt var ska jag bo?
Böcker är bostäder för mig. Jag vågade inte läsa i Skottland, jag var hemlös. Men ja, det är mitt eget fel.
Boken handlar också om rädslan för arvet. Signe är dotter till en bipolärt sjuk pappa.
Jag är helt uppslukad i det ämnet. Så undrbart (men ja så hemskt). Och Signe som också förvisade sig till en huvudstad i ett annat land ett tag. Suck jag får hitta något annat.
http://www.bok.nu/Kerstin_Thorvall/Fran_Signe_till_Alberte
Boken heter ”Från Signe till Alberte” av Kerstin Thorvall och Signe är Kerstin Thorvall.















En liten kroki från i onsdags.

Inga kommentarer: