måndag 2 februari 2009

Australien

Platsen jag oförklarligen dras till mest just nu.
På Wik fanns det en plats, en klippa med ett X vid Mälaren. Outkomligt och gömd bortom ett snår.
Men under söndagarna gick vi dit.
På söndagar behövde jag en plats och fanns det ingen annan plats så gick jag dit. (Nu behöver jag inga sådana platser, jag kan ändå inte fly någonstans)
Jag tänkte på filmen ”Picnic at the haging rock” föreställde mig alla tidigare folkhögskoleelver som haft hemliga möten här. Och försvunnit!
Som i Picnic at the hangig rock.
Jag antar att min underbart obehagliga bild av Australien kanske inte stämmer.
Men det är otroligt lockande.
Så jag är glad att alla är från Australien helt plötsligt. .
Den vulkaniska psykedeliska platsen.
Ödlor! Den starka solen och hopplösheten.

Inga kommentarer: