lördag 17 april 2010

Djävulen

De rena tysta änglarna
Vill jag rista i
Förstöra, skrapa upp ett märke.
Förgifta lite grand.

Om jag kunde låta dem vara.
Varför måste min atmosfäriska dimma besväras så?



Först vad jag anser vara en viktig dröm jag inte redovisat än:
Det handlar om djävulen.
I min dröm har han/hon formen av en rosa snigel, dinosauriekaraktär.
Ca 10 cm stor.
Klumpigt av mig, trampar jag på den. Den plattas ihop, krossa och dör.
I mig uppstår total panik. Jag har dödat djävulen!?
I drömmen så tror jag att detta betyder att jorden kommer att gå under, jag tror inte att det är möjligt för jorden att existera, fungera utan djävulen. Så i paniken flyr jag till min bostad och gömmer mig där i x antal dygn, tills jag ändå trotsar min rädsla och går ut på stan.
Jag går fram till människor.
”Jag har dödat djävulen!, jorden kommer att gå under”
Men svaret jag får är?
”äsch vadå? spelar det någon roll?”
Och det gör det inte, jorden fortsätter, ingenting har hänt. Djävulen betyder ingenting..

Och så en aktuell rapport:
Island undergångens land.
Ekonomin vulkanerna och deras hästar.

Top lista över Island.
1: islandshästarna
2: språket/ namnen
3: vulkanismen
4: den ekonomiska kollapsen.

Och så Nyckelvikskolan.
Vi var på vårutställning. Jag är som en våg med två vågskålar. Poesin i den ena och bildkonst i den andra. Poesin har legat högt ett tag.
Men Island och vårutställningen är en sådan där sak som förändrar läget. Nu ligger bildkonsten bäst till.

Isländska hästar, alpackor, lamor, pelikaner, vissa hundar (små collie) paddor, ripor, rävar och sälar.
Det är bra djur just nu.

Inga kommentarer: