fredag 16 januari 2009

Tillbaka

Tillbaka i Uppsala och jag känner inte längre att verkligheten inte räcker till.
Allting händer och jag låter bara allting flyta på. Ingeting är fel. Ingeting vill jag inte.
Jag har utbildat mig till fikvärd/klubbvärkare och mitt första fika blir på söndag.
Jag skulle kunna vara bartender och blanda drinkar det skulle kunna finnas ett sådant jag i mig någonstans. Men att ha hand om en Café ÄR jag.
Jag vill spela gammaldags musik i bakgrunden. Jag vill att alla ska älska mina limepajer.
Allt ska vara väldigt internationellt. Ett litet hem!

Under jullovet var jag i exil. Hade ångest för att komma tillbaka till Uppsala. Jag gömde mig snöiga vintervärldar. Gick på gallerier med mamma. Hade min farmor och mina katter och byggde pussel. Det var underbart, men direkt när jag kom hit förändrades min sinnesstämning totalt. Franska fester, mystiska hemliga rum på nationen. Som jag inte visste fanns. Kassakunskaper, larm och lås. Nästa vecka ska jag tillbaka till mina konststudier. Hoppas det inte tar ner mig på jorden.
(Jag älskar studierna, men är inte säker på att jag trivs med människorna)

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi flummiga gamla wikare får hålla ihop ska vi nog klara de seriösa konstvetarna ;) //kram kicki

Anonym sa...

Precis, Det är flummigheten jag saknar:)

Caroline sa...

Skönt att det är bra :)