måndag 5 januari 2009

2009

Nu ska jag äntligen börja skriva här lite mer regelbundet.

Jag undrar vilka beslut som jag tagit. Som varit mina egna?
Hur kommer det sig att så många alltid tror sig veta vad jag vill, vad jag borde göra?
Regel nr ett. Inte bli övertalad, ta egna beslut.

2009
Vad ska jag göra?
Saker som måste hända det här året:
Flytta. 2 år i Uppsala räcker (ett år och ett låssas år)
Åtminstone försöka uppnå den ambition jag har för hösten.
Våren kommer vara katastrof men efter det måste mitt liv bli mitt eget. Då ska jag måla igen. I sommar skulle jag vilja jobba på Café på ett slott. Eller bo på landet, kanske i Skåne och måla hela sommaren. Eller åka runt i Norge eller småland Med mamma. Jag behöver inte åka utomlands.

I vår ska jag läsa Nordisk konst (tror jag). Läsa upp två kurser (men det är hemligt) och vara fika värd på Kalmar nation. I sommar ska jag vara fri.

1 kommentar:

Caroline sa...

Gillar!

Och gillar avslutet på inlägget!